2005-05-11
Rikstäckande nät för prisad byggskiva

– Med LUX Elements® är allt möjligt. Alla kan nu förverkliga drömmen om ett annorlunda badrum eller ett eget hemma-spa i mjuka former. Nu satsar vi på utbildning och ett rikstäckande återförsäljarnät för att kunna ge professionell support till hantverkare och hemmasnickare, berättar Lars-Eric Eriksson, produktansvarig inom KGC Verktyg & Maskiner AB som marknadsför LUX byggskivor i Sverige.

”Lux Elements Center” etableras nu i alla större städer från norr till söder. Ambitionen är att ytterligare sprida kunskap om den formbara byggskivans revolutionerande egenskaper. ”Lux Elements Center” vänder sig till hantverkare och händiga hemmasnickare som inte drar sig för att bygga om och sätta nytt kakel i badrummet eller bygga upp ett eget spa hemma i villan.

Lux Elements Center
– Genom återförsäljarnätet vill vi göra LUX Elements® lätt tillgänglig för att möta det stora intresse den väckt, fortsätter Lars-Eric Eriksson.

Lux byggskivor är efterfrågade. Det märks inte minst på det direkta genomslag som de olika ”LUX Elements Center” fått hos hantverkare och konsumenter. Och tveklöst innebär Lux-skivan en revolution för att skapa mjuka följsamma former i framför allt olika typer av våtutrymmen. Lux byggskivor är ett torrt och mögelsäkert alternativ.

Guldspiken 2004
Svensk Byggtjänst belönade LUX Elements® med utmärkelsen Guldspiken 2004 med motiveringen att det är ett nytt och innovativt byggmaterial med oändligt många användningsområden. Samtidigt är materialet starkt och tåligt för både inomhus och utomhus bruk. Materialet kan inte angripas av mögel eller ruttna. Det är även miljövänligt – både med tanke på ingående material, produktionsprocess och därför att det är lätt att transportera.

LUX Elements® formbarhet har utnyttjas för att sätta prägel på våtutrymmena i ett flertal uppmärksammade och prisade byggprojekt under det senaste året. Bland annat vid utbyggnaden av Paradisbadet i Örnsköldsvik och för att forma badrum och relax-etaget i HSB Turning Torso i Malmö.

Hög tillgänglighet
– Produkten är så bra och erbjuder så många spännande lösningar att den är mycket efterfrågad. Vår uppgift är att se till att den finns tillgänglig för alla intresserade, säger Lars-Eric Eriksson.

Varje ”LUX Elements Center” har byggskivan i lager, och de betjänas av utbildade medarbetare som kan ge professionella råd och tips för montage och applicering av kakel eller annan byggkeramik.
– Det är viktigt att återförsäljarna fullt ut förstår materialet och alla de möjligheter det erbjuder, avslutar Lars-Eric Eriksson.